پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226206
چگونه نوزادي زيبا و خوش‌سيما داشته باشيد
تاریخ انتشار : 1395/06/15 10:38:53
نمایش : 1140
متخصص طب اسلامي گفت: خوردن انار و برجستگي‌هاي درون آن، سماق زدن به غذا و مصرف يک قاشق مرباخوري تخم ترب، ويار را برطرف مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، احمد علي آقا رفيعي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري فارس، در مورد دستورالعمل‌هاي طب سنتي در مورد خواص خرما گفت: خرما حاوي آهن زياد و مواد معدني مفيد است که جلوي ضعف و کم‌خوني مادر را مي‌گيرد بنابراين مادران در تمام طول مدت بارداري خود علي‌الخصوص در ماه اول صبح‌ها به صورت ناشتا يا در طول روز از اين ماده غذايي مفيد استفاده کنند.

آقارفيعي افزود: مادراني که طبع آنها گرم از رطب استفاده کنند و پس از مصرف آن آب بنوشند و مادران داراي طبع سرد بهتر است رطب را بدون نوشيدن آب مصرف کنند.

وي زنان بارداري که از ويار رنج مي‌برند را به خوردن انار و برجستگي‌هاي درون آن توصيف کرد و گفت: سماق زدن به غذاها و 2 بار در روز مصرف يک قاشق مرباخوري تخم ترب براي رفع ويار مفيد است.

وي همچنين حجامت عمومي و حجامت سر را براي رفع ويار مفيد دانست.

آقارفيعي يکي ديگر از دستورالعمل‌هايي که در طب اسلامي براي ماه اول بارداري آمده است را خواندن 40 بار سوره قدر عنوان کرد.

اين متخصص طب اسلامي در پاسخ به اين سوال که مي‌گويند زنان باردار بايد از مصرف خودسرانه داروهاي گياهي در اين دوران بپرهيزند، گفت: در کتابي به اسم مخزن‌الادويه دوز مصرف هر داروي گياهي را آورده است اما ما معمولاً مي‌گوييم تمام داروهاي گياهي را مي‌توان به اندازه يک قاشق مرباخوري مصرف کرد اما براي مصرف دقيق‌تر مي‌توان به اين کتاب مراجعه کرد.

آقارفيعي براي تقويت قلب مادران خواندن سوره يس و صافات در ماه اول، زدن گلاب به سر و صورت، خوردن هويج زرد رنگ، عسل (3 قاشق مرباخوري)، انگور و گوشتي که در شير پخته شده باشد را توصيه کرد.

وي گفت: علاقمندان به زيبايي و خوشرنگي نوزاد مي‌توانند يک استکان کاسني را 2 بار در روز و همچنين روزي 7 عدد زيتون يا روغن زيتون را مصرف کنند.

آقارفيعي افزود: کره گاوميش (3 قاشق)، خربزه، سيب، گلابي و انار همگي در زيبايي نوزاد اثرگذار هستند.

اين متخصص طب اسلامي، پر مو شدن و سياهي موي نوزاد را با خوردن شنبليله، ترب، خيار و موادي همچون خشکبار، جوانه‌ها و آناناس که داراي منابع گوگرد و منگنز هستند و همچنين سبزيجات با برگ سبز و جو سبوس‌دار را امکان‌پذير دانست.

آقارفيعي خوردن روزي يک ليوان آب دريا از 4 ماهگي به بعد را باعث طلايي شدن موي نوزاد دانست.

وي خوردن کندر و 21 عدد مويز در صبح ناشتا را باعث باهوشي نوزاد و مصرف خرما و پخش صوت قرآن را سبب شجاعت نوزاد دانست.

اين متخصص طب سنتي براي زايمان آسان و راحت گفت: مادران باردار در ماه 9 قدم زدن را در برنامه روزانه خود داشته باشند و همچنين روغن مالي شکم با روغن گل بنفشه، خوردن کباب هر 3 روز يکبار و غذاهاي مايع را در يک زايمان راحت و خوب موثر است.

آقارفيعي در پايان گفت: زنان باردار از شب نشيني بپرهيزند همچنين آنهايي که ميل به خوردن دارند براي تأمين خون جنين از شيريني‌جات طبيعي همچون شيره انگور، شيره توت و خرما استفاده کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html